Tammikuun artikkeli 2021 | ASTRALTV.FI
Luokat
Soita nyt! 0700 03445
Puhelun hinta: 3,58€/min + pvm
 
Rekisteröityneille korttimaksajille 0100 86610
 
 
Tarvitsetko apua? info@astraltv.fi
Kauneus - Terveys

Tammikuun artikkeli 2021

Hyvää uutta vuotta lukijoille. Tähän artikkeliin liitän sinulle muutamia helppoja ohjeita liikkumiseen. Mikäli et halua mennä kuntosalille voit tehdä treenin vallan mainiosti ulkoillessa.

Ohje on kohdistettu enemmän sellaisille henkilöille, joilla elämäntapamuutos on vasta alussa. Yli Kaksi vuotta liikuntaa säännöllisesti harrastaneet ihmiset ovat löytäneet jo oman rutiinin ja tavan toteuttaa kehon energisoinnin. Enkelit avustavat elämäntapamuutoksessa, pyydä niin saat.
 
Ihmisillä on monenlaisia terveysongelmia verenpainetaudista kolesteroliin, rytmihäiriöistä sydän- ja verisuonisairauksiin tai yleistyvään diabetekseen. Joillakin voi olla myös tukirangassa ongelmaa nivelrikon tai jonkin muun muutoksen aiheuttamaa kipuilua, jopa virheasentoja jotka aiheuttavat monenlaisia kipuja ja kipulääkkeen tarpeita. Korostan, että kuuntele ensisijaisesti hoitavaa tahoa ja noudata heidän ohjeitaan, huomioi myös mahdollinen lääkityksesi ja siihen liittyvät rajoitukset. Oma-aloitteinen kevyt liikunta edistää aina terveyttä niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Liikunta auttaa lisäksi stressin ja  masennuksen hoidossa tasapainottaen elämää kaikilla osa-alueilla. Kannattaa ryhtyä tuumasta toimeen. Koskaan ei ole liian myöhäistä.
 
Tammikuun artikkeli 2021

Miten sitten motivoida itsensä liikkeelle? 

Paras tapa motivoida keho ja mieli liikkeelle on jokin henkilökohtainen tavoite esimerkiksi vaate, lomamatka, työhaastattelu, treffit, terveys, esiintyminen tai jokin mikä sinua motivoi. 
Tarvitset myös mittanauhan sekä rutkasti itsepäisyyttä ja pitkäjänteisyyttä. Kannattaa kirjata jonnekin lähtömitat vyötäröstä ja mitata kerran viikossa samana päivänä. Naisilla suositus on alle 80 cm ja miehillä alle 94 cm. Tämän takia en suosittele jatkuvaa vaa'alla käyntiä, vyötärönympärysmitta kertoo heti kun on tarvetta painonpudotukseen. Jo pienikin kaventuminen vyötärössä tarkoittaa lisää elinvuosia ja pirteyttä.
 
Vyötärönympärys mitataan seisten ja ihoalueen tulee olla paljas. Mittanauhan tulee olla vaakatasossa,  molemmilta puolilta samalla korkeudella ja mittaustilanteessa tulee seisoa molemmilla jaloilla ryhdikkäästi. Voit halutessasi hengittää ensi voimakkaasti sisään ja sitten ulos. Yleinen käytäntö on että lukema otetaan uloshengityksen jälkeen. Mittaustilanteessa mittanauha ei saa kiristää tai olla liian löysä. 
 
Kuten jo mainitsin aiemmin kannattaa  pyytää motivaatiota ja energiaa liikunnan aloittamiseen enkeleiltä. Enkelit kuulevat jokaisen pyynnön silloin kun asian esittää kauniisti, positiivisesti ja ilman vaatimuksia. Pyynnön voit esittää mielessäsi mikäli se ei ole mahdollista ääneen tehtynä. Muista kiittää heitä. 
 

Miten sitten liikkeelle?

Ensimmäisen kuukauden kävit vähintään kolme kertaa viikossa sauvakävelyllä käyttäen kerralla siihen aikaa noin 30 min. Tammikuussa lisäämme tuohon puolituntiseen muutaman harjoituksen. Lisävartti ulkoilua antaa reippaan mielen  ja  solusi riemuitsevat kun energiatasosi kasvaa. Sauvakävelyllä voi esimerkiksi mennä joka toisen lyhtypylvään välisen matkan reippaammin (intervalliharjoitus), se kohottaa sykettä ja hetkellisesti kohoava syke aktivoi painon putoamista. Älä siis säikähdä sykettä, se kuuluu asiaan hengästymisen ohella.

Vartin ohje

Seuraavassa sinulle 15 minuutin haaste sauvakävelyn lisäksi. Voit tehdä liikkeet 2 x 10 sarjoissa. Maastosta löytynee  puu tai jonkin, mitä vasten voi punnertaa kevyesti. Laita kädet hartialeveydelle, keho tiukaksi ja punnerrat hauista käyttäen sarjan. Toki liikkeen voi suorittaa maassa myös.

Seuraavaksi voit ottaa kävelysauvat molempiin käsiin niin, että ne toimivat sinulle apuvälineenä kun nostat kädet ylös ja mahdollisimman taakse, se aktivoi olkalihakset ja niskan alueen. Voit tehdä saman liikkeen sivuttain, jolloin aktivoit kyljet, lavat, vyötärön ja muistat pitää kehon tiukkana harjoituksen ajan.

Voit harjoittaa pohjelihaksia kätevästi asettumalla esimerkiksi kiven tai portaan reunalle. Nouse siitä pohjelihaksen avuin ylös ja alas, voit tehdä sen myös yhden jalan varassa molemmille jaloille tasapuolisesti toistoja. Tuki sauvoista liikkeen aikana tarpeen mukaan.
Lopuksi suosittelen maastavetoa ilman painoa käyttäen sauvoja apuvälineenä molemmissa käsissä ( sauvat molemmissa käsissä edessäsi vaakatasossa aivan kuin salilla on tanko lattialla). Tulet siinä treenanneeksi selän ja vatsan. Jos energiaa löytyy, voit vielä tehdä kyykkyä sauvoja tukena käyttäen. Muista hengittää. Helppoa, eikö totta?
 
Joulun aika on jäänyt hiljattain taakse ja suklaa, piparit ja muut herkut olivat helposti ulottuvilla, enkelit kuitenkin puistelevat päätään niille. Se on matalaenergistä ruokaa.
Suosittelen herkkupäivää  vain kerran viikossa. Muina päivinä kannattaa suosia lautasmallia. Kun syö hyvin, laihtuu terveellä tavalla. Enkelit suosivat ehdottomasti puhdasta ja korkeavärähteistä ruokaa kuten kasviksia ja hedelmiä. Puhdas ravinto auttaa löytämään kadonneen vyötärön ja kirkastaa mm. ihoa. Rapsakat porkkanat pitävät hampaat kunnossa ja suolisto voi hyvin. Aamupala on päivän tärkein ateria ja mikä herkullisempaa kun syöt puuroa, johon lisäät hieman hunajaa ja pähkinää. Oma suosikkini on lisätä myös raejuustoa viljaisan puuron päälle. 

Jatkan vielä artikkelisarjan kertomalla, miten muuten voit vahvistaa sisäistä hehkua. Vuosi vaihtui ja saamme uudet tuulet. 
Toivotan lukijoille Ihanaa ja onnellista uutta vuotta 2022!
 
Vilma 426
 

Suositukset

Kiitos lämpimästä ja läsnäolevasta kohtaamisesta.Auttoi paljon ja loi uskoa tulevaan. Maarit :) :) :)
Maarit
2021. lokakuuta 23.
Alanumero: 426
VapaaEi paikallaVARATTU
Suomen parhaat näkijät ovat tavoitettavissa ja tekevät tulkintoja puhelimitse 24/7.
0700 03445
Puhelun hinta: 3,58€/min + pvm
Kristiina
Alanumero:
 
Päivi Alanen
Alanumero:
 
Elli Roth
Alanumero:
 
Jussi
Alanumero:
 
Pia Gallagher
Alanumero:
 
Tuulia
Alanumero: