Terveys ja kauneus | ASTRALTV.FI
Luokat
Soita nyt! 0700 03445
Puhelun hinta: 3,58€/min + pvm
 
Rekisteröityneille korttimaksajille 0100 86610
 
 
Tarvitsetko apua? info@astraltv.fi
Kauneus - Terveys

Terveys ja kauneus

Tämän artikkelisarjan on tarkoitus ohjata sinua terveellisempään elämään ja liikkumiseen. Internet-sivustot ja aikakauslehdet pursuavat erilaisia poppakonsteja ulkonäön kohottamiseen sekä painon hallintaan. Instagram pullistelee erilaisten treenivideoiden valikoimaa. Saan kysymyksiä työssäni usein ylipainoon liittyen: “laskeeko paino, tulenko olemaan hoikempi ensi vuonna”.

Monet uskovat erilaisiin ihmedieetteihin ja kyllä niistä usein avun saakin tilapäisesti, mutta aivan yhtä usein kun paino laskee, se myös alkaa nousta dieetin jälkeen. Ihmiset ovat yksilöitä, jokaiselle on varmasti  tarjolla jotain sopivaa painonhallintaan. Näkemykseni painonpudotukseen on ensisijaisesti pysyvä elämänmuutos. Se ei suinkaan tarkoita sitä, ettet enää koskaan syö hyvää, se on hallittua herkuttelua.
 
 Terveys ja kauneus
 
Dieetit ja ruokavaliot ovat loistavia ratkaisuja hetkelliseen painonpudotukseen. Oletko koskaan pohtinut mitä teet dieetin jälkeen? Mahdollisesti jatkat samoja ruokailutottumuksia kuin aiemmin, ehkä hieman hoikentuneena ja huomaat puolen vuoden päästä saaneesi tuplasti enemmän painoa. Lisäksi saatat kokea selittämätöntä väsymystä ja kehosi saattaa reagoida eri tavoin muutokseen. Usein se on jonkinasteinen aineenvaihduntaan liittyvä ongelma tai selkeä vatsakipu, päänsärky, selkeä uupumus, kiukku, unettomuus, yleinen haluttomuus ja hiuksetkin takkuaa. Jojo- efektin seuraus rankan dieetin päätteeksi  on askel huonompaan suuntaan yleisvoinnissa. Kehoa on rääkätty monenlaisilla nälkäkuureilla, nestepaastolla, ketodieetillä tai ylipäätään ruokavaliolla mikä ei kuulu ihmisen normaaliin ruokavalioon sen lisäksi, että sitä on mahdollisesti treenattu liian vähäisellä energian saannilla koko dieetin ajan. Suosittelen pohtimaan asiaa niin, että sinussa on kaksi yhden sijaan, molemmat kärsivät  rakkaudettomuudesta itseä kohtaan, sekä sielusi että kehosi? Tekisitkö parhaalle ystävällesi vastaavanlaisen ruokavalion ja treeniohjelman nälkäkuurilla muutamiksi viikoiksi? Muista, että sinä olet itsesi paras ystävä ja tunnet parhaiten.
 
Rakastaakseen omaa sielun temppeliä suosittelen kaikkia kohtelemaan kehoaan rakastaen ja arvostavasti. Ei ole väärin ajatella mainitsemallani tavalla, silloin myös muut ihmiset kokevat sinut positiivisena ja olet magneetti rakkaudelle kiloista huolimatta. Jokainen ihminen aistii energian, harvoin tulee ajateltua asiaa tältä näkökulmalta. Onnellista sekä tasapainoista energiaa on vaikea väistää myöskin rakkauden rintamalla. Hehku näkyy energiassa vaikka olisi pudottanut vain kaksi kiloa. Uskon, että sinäkin haluat olla magneetti kaikelle hyvälle, rakkaudelle je menestykselle. Energiasi loistaa ympäristöön väistämättä luoden onnellisuutta muille ihmisille lisäksesi.
 
Terveellinen painonpudotus tarkoittaa terveellistä lautasmalliin perustuvaa ruokavaliota. Herkkupäivän voi pitää huoletta kerran viikossa ja oma suositukseni on kyseisenä päivänä laskea kaloreita vaikkapa syödyistä sipseistä ja juomista, koska niitä on suositus syödä pienempi määrä vaikkapa sipsejä riittää hyvin minibussin sisällöstä. Pian alat sisäistämään sen, että pieni määrä herkkuja vastaa päivän ateriaa, parhaassa tapauksessa kahta. Kannattaa tarkistaa kalorilaskurilla, näitä appeja löytyy helposti puhelimesi play kaupasta. Suosittelen esimerkiksi fatsecret appia, josta löydät helposti ruokatuotteen ja kalorimäärän hakemalla. Tämä havainnollistaa paljon sinulle sitä, miten syöt. Herkuttelu ei ole kiellettyä  mutta herkut eivät  kata päivittäistä ravinnontarvetta. Suositukseni on kerran viikossa herkuttelua.Keho tottuu siihen, makeanhimon voit korvata hunajalla tai hedelmillä.
 
Kun aloitat elämäntaparemontin, älä ajattele että olet onnistunut kuukauden päästä ja sitten se on onneksi ohi!!! Tai tuloksia ei tullutkaan, päätät luovuttaa. Laske aikaväli, kun kilosi alkoivat lisääntymään, ole itsellesi armollinen ja tee maltillinen painonpudotus, koska pitkän aikavälin liiallinen energiansaanti vaatii pidemmän ajan poistuakseen elimistöstä. Silloin tulos on pysyvä ja sanotaan, että henkilön noudattaessa kaksi vuotta uutta elämäntapaa todetaan elämäntapamuutoksen tapahtuneen pysyvästi. Osta tavoitevaate, päätä, milloin käytät sitä ja se on tavoitteesi.
 
Parasta tapa aloittaa liikkuminen pitkän tauon jälkeen on yksinkertaisesti kävellä. Jos mahdollista ota mukaan kävelysauvat. Aloita pienillä lenkeillä. Lisää hyötyliikuntaa lenkkien ohelle. Hyvää hyötyliikuntaa on kotityöt, kaupassa käynti/lyhyet työmatkat kävellen (pienet ostokset voi kantaa repussa), käytä portaita hissin sijaan ja jos et jaksa, voit mennä loppumatkan hissillä. Jos sinulla on ongelmaa polvissa, se voi olla ylipainon aiheuttamaa nivelrikkoa ja voit huoletta kivun sallimissa rajoissa kävellä myös portaita. Mikäli sinulla on todettu joku vamma, tee vain lääkärin/ fysioterapeutin ohjeilla kaikki liikuntasuoritukset.
 
Kerron sinulle joulukuun artikkelissa lisää liikuntaan ja terveyteen liittyvistä asioista. Voit seurata artikkeleita täällä. Neuvon sinua mielelläni liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon liittyvissä kysymyksissä. Alanumero on 426 ja nimeni on Vilma.
 
 

Suositukset

Kiitos lämpimästä ja läsnäolevasta kohtaamisesta.Auttoi paljon ja loi uskoa tulevaan. Maarit :) :) :)
Maarit
2021. lokakuuta 23.
Alanumero: 426
VapaaEi paikallaVARATTU
Suomen parhaat näkijät ovat tavoitettavissa ja tekevät tulkintoja puhelimitse 24/7.
0700 03445
Puhelun hinta: 3,58€/min + pvm
Stella
Alanumero:
 
Saija Ranttila
Alanumero:
 
Tarja Sahari
Alanumero:
 
Niitta
Alanumero:
 
Milla Saari
Alanumero:
 
Vilma
Alanumero: